top of page

הבלוג שלי

final logo avital-01.jpg
  • Writer's pictureAvital Ben-Gil Katz

סודותיה של לונדון בסתיו - למתקדמים...

Updated: Aug 2, 2020

לונדון עם שלוש חברות ילדות ותיקות. כאלה שכבר היו בלונדון הרבה מאוד פעמים ועדיין יש מקום להתרגשות ולחידושים. 5 לילות, 4 ימים מלאים.

כמעצבת פנים שאסתטיקה ועיצוב מלווים אותי בכל מקום בו אני נמצאת, אני משתדלת למצוא את המעניין, הייחודי, האסתטיקה של החיים.

אולי המידע שכאן יעזור לאלה שמכורים לעיר הזאת כמוני... הזמנו כרטיסים חצי שנה מראש מאיזיג'ט + מזוודה – 300 $ קארל הנהג האדיב המתין לנו בלוטון. 45 פאונד לשלושתנו לכל כיוון. הוא אף סיפק (והתקין למאותגרות שבינינו) כרטיס סים 1 GB + 3000 דקות שיחה מקומית ב 10 פאונד לסים. בדיוק כמו שעולה בחנויות רק חוסך זמן. זה עזר לנו בעיקר לניווטים ולתקשורת עם הארץ בוואטסאפ במקומות ללא wifi.

הזמנו חדר גדול ל-3 במלון קטן, אינטימי ומאוד בריטי בשכונה אהובה ושקטה Swiss Cottage ארבע דקות מהטיוב! המלון: Best Western Swiss Cottage Hotel. עלה לכל אחת מאיתנו עבור 5 לילות ללא א. בוקר: כ-1,000 ש"ח. בקרבת המלון השקט יש תיאטרון קטן שעליו ארחיב בהמשך, בתי קפה, פאבים וחנויות. רכשנו אויסטר לתחבורה הציבורית למשך כל התקופה. שימושי ונוח. רביעי בלילה: נחיתה וישר למלון.

סוויס קוטג' - בקרבת המלון

חמישי בבוקר: הליכה ברגל מהמלון לכיוון שכונת Hampstead דרך שכונת Belsize Park היפהפייה עם עצירה בבית קפה שכונתי. סיור מרתק ומרגש בשכונת Hampstead ובפארק Hampstead Heath עם מיכל מ"לונדון אישי" של גלי קנור. שכונה עם היסטוריה עשירה ופאבים עתיקים.

ארוחת צהריים במסעדת Petrus של גורדון רמזי באיזור knightsbridge. מי שאוהב אוכל מולקולרי ייהנה מאוד. צריך להזמין מקום מראש. שיטוט ברגל ברחובות בסביבה. בערב הלכנו לפאב שכונתי בקרבת המלון. שתינו את משקה ה Pim's הבריטי האורגינלי.

Spooky Hampstead

הכנה להלווין

הפתעות בשכונת המפסטד

שישי בבוקר:

קצת קניות.... ממש קצת. למי שנמנע מדוחק וצפיפות כפי שיש באוקספורד סטריט, מומלץ ללכת ל Kensington High St. דרומית להייד פארק או ל Kings Road בשכונת Chelsea היפה.

פריקת הסחורה במלון ונסיעה אחה"צ לשוק האוכל Borought Market. שוק אוכל ססגוני ונעים. אם הולכים מעט פנימה וחוצים את הגשרון יש מתחם אוכל רחוב גדול ומגוון מכל העולם. מומלץ בחום! (השוק פתוח בימי רביעי עד שבת).

Borough Market

Halloween

משם הליכה על גדת נהר התמזה ועצירה ב Tate Modern Museum. התמזל מזלנו ובשישי בערב המוזיאון פתוח עד מאוחר. עלינו לקומה 10 לתצפית מרהיבה על לונדון בשקיעה. הספקנו גם לראות את התערוכה המרכזית שם.

מומלץ לאחר מכן ללכת על Millenium Bridge לכיוון כנסיית סנט פול. על רצפת הגשר ממליצה מאוד לחפש את המסטיקים המאויירים של בן ווילסון.

משם חזרנו לכיוון המלון לתיאטרון השכונתי לצפות בהצגה מקסימה. (קצת מאסנו במיוזיקלס)... ההצגה בשם The Salves Of Solitude ב Hampstead Theatre . כרטיס עלה 13 פאונד (איזור צפייה מוגבל) אבל מכיוון שהאולם לא היה מלא הורשינו לשבת בשורה הראשונה!

שבת בבוקר:

שוק ברודווי מרקט Broadway Market באיסט. שוק קטן ומקסים בו יש דוכני אוכל, בגדים יד שנייה והרבה אווירה עם הופעות רחוב נעימות ובתי קפה טרנדיים. משם צעדנו לאורך התעלה Canal לכיוון שכונת Dalston . התעלה יפהפיה מקושטת בגרפיטי על הקירות והבתים ממש על קו המים והסירות שם משמשות למגורים.

הליכה לאורך התעלה משוק ברודווי אל עבר שכונת דלסטון

הליכה נעימה ומרגיעה וגם לא מזיק להוריד את האוכל... פנינו מהתעלה אל עבר שכונת Dalston שכיום מתגוררים בה סטודנטים, אומנים ומהגרים ותיקים. מעניינת מאוד. לא מאיימת. גם השוק המרכזי בשכונה צבעוני וחושני והחנויות ברחוב משמשות את דיירי השכונה (כמו חנות ענקית רק של פיאות ותוספות שיער למהגרות אפריקניות ועוד).

חנות תוספות שיער ואיפור ויש עוד אגפים שלמים כאלה - כמו אטליז של שיער

נסיעה לשכונת Chelsea ל- Kings road סיור בגלריית סאצ'י המהממת. משם צעדנו במורד הרחוב להשלמת קניות ועוד...

ערב Halloween – נסיעה לCamden Town השכונה הגותית שהכי מתאימה לאווירת החג. ישבנו בפאב מקומי שם התקיימה מסיבה פרועה של שלדים, רוחות וזומבים. הבריטים לוקחים ברצינות כל דבר. היה מקסים!

הבריטים לוקחים ברצינות את ההלווין בפאב מקומי בקמדן טאון

יום ראשון:

סיור אומנות רחוב בשכונת שורדיץ' עם מיכל מ"ארטרנטיב". היה מרתק, מצחיק ומעשיר. ARTernative Guide. אין מה להשוות בין שיטוט בשכונה לבין סיור מלמד ומעשיר עם מביני דבר. אומנות הרחוב שם משתנה ומתחדשת שם חדשות לבקרים.

הליכה לאורך שוק Bricklane בשכונה. שוק גדול המשלב בגדים יד שנייה, המון אוכל רחוב טעים, חפצי אומנות, ישן מול חדש ומגוון אנשים מעניינים. השוק גדול וארוך ובו כמה מתחמי אוכל. אם יש לכם זמן וכח אז ניתן להמשיך משם לשוק נוסף פחות מרגש בשם Old Spitafields Market. אנחנו ויתרנו עליו הפעם והלכנו לכיוון ה Box Park מתחם של חנויות פופ-אפ בתוך קונטיינרים של אוניות. גם לשוק הפרחים הקרוב לא הספקנו להגיע הפעם. קינחנו במסעדת Dishoom ההודית המצויינת בשכונה.

בשורדיץ' - לא רק אומנות רחוב אלא אדריכלות תעשייתית שעשתה הסבה

שורדיץ' - ססמאות ואמונות בכל וריאציה אפשרית

משם נסענו לאיזור Covent Garden . מיצינו אותו די מהר ועברנו ל Nea'ls Yard כיכר קטנה, קסומה ויפהפיה עם הפיצה הכי טובה שיש ליד Seven Dials היפה , שם ישבנו בפאב קטן לסיום סיומת ושבו להפתעתנו התקיימה הופעת ג'אז נעימה.

לונדון המקסימה. היית טובה אלינו. תמיד נשמח לחזור.