top of page

הבלוג שלי

final logo avital-01.jpg
  • Writer's pictureAvital Ben-Gil Katz

להיות האקר חיובי - DIY




מסגר לסגר כוחנו עולה וכך גם הרצון לקנן ולהשקיע בבית או במשרד הביתי כי בו אנו שוהים הכי הרבה בשנה האחרונה. נכון?

אבל מה לעשות שהחנויות סגורות ולא תמיד רוצים להזמין משהו גדול ויקר יחסית מבלי לבחון אותו מקרוב, ולשלם על הובלה, והרכבה וגם נושא הקיימות הינו שיקול רציני היום: אריזות, שינוע, זיהום אוויר וכולי...

ובכלל מי שאוהב ליצור דברים לבד, לשפץ ולתקן, מוצרי איקאה בפרט או יד שנייה בכלל משמשים נקודת פתיחה קלילה כמוצר בסיסי וגולמי להתפרעות יצירתית. כמעצבת פנים אני אוהבת, לא אחת, לקחת אובייקטים מעולמות שונים ולצקת לתוכם תוכן חדש גם אצל לקוחותיי וגם בביתי ובסטודיו שלי. אז כך נחשפתי לתעשייה שלמה של שוק היד השנייה. כל מיני קבוצות פייסבוק שוקקות שמתחילות בשם "נתקעתי עם..." "פשפשוק יד 2" או שלל קבוצות של "איקאה יד 2"... "איקאה קונים מוכרים..." ועוד מיני מאגרים בלתי נדלים של מציאות. בנוסף, מלבד השיח והחשש הבינלאומי ממלחמות הסייבר והאקרים זדוניים ישנם, הפעם, גם האקרים חיוביים שלא מחפשים להזיק אחד לשני אלא להיפך - האקרים של יצירתיות ויציאה מהקופסא. אלו הם , למשל, ההאקרים של איקאה. ציידי מציאות. כלומר Ikea Hacks מכל רחבי הגלובוס. אפילו בפינטרסט Pinterest ישנה קטגוריה כזאת ושפע של רעיונות פוריים. ומה המשמעות אם כן? אנשים רוכשים או מוצאים פריטים שונים של איקאה, סטדנרטיים למדיי כמו בכל בית שני בישראל או בעולם בו מזהים את הויז'ן הגנרי האיקאי ויוצקים לתוכם תוכן חדש. משנים את ייעודם, פונקציונליותם, צבעם ומרקמם. מגוון היצירתיות בלתי נגמרת, מגניבה ובתקציב נמוך.

אז מה עשיתי הפעם? חיפשתי לוקרי מתכת של איקאה כאלה שמשמשים לרהיט טלביזיה כלומר: "מזנון" ,שישמשו ארון אחסון תעשייתי אך מעודן לכל ציוד העבודה שלי. לאחר שיטוט די מהיר בקבוצות הרלוונטיות (של אלה שנתקעו עם...) מצאתי שניים כאלה יד 2 בצבע כחול אינדיגו במקומות שונים בארץ יצאנו למבצע לילי לרכישה והעמסה– כששניהם יחדיו עלו פחות מאחד חדש מהחנות. אה, וכבר מורכבים.


אז מה בחזון? 2 לוקרים עומדים זה על זה כרהיט אחד שחובר לו יחדיו, ניסור רגלי אחד הלוקרים ע"מ להציבו ע"ג אחיו התאום, צביעתם בצבע גרפית תעשייתי, חיבורם אחד לשני ולבסוף לפינאלה – הנחת משטח עץ אורן דקיק צבוע בלכה שקופה על בסיס מים למתן מראה ייחודי וטאץ חמים.




הרהיט השני (לא איקאה) – שידת מגירות יפהפהיה מפח כתום ומחליד נמצא זרוק במחסן הקיבוצי של גיסתי. נוקה, שוייף ונצבע בצבע ירוק בקבוק עמוק.




פריט חיוני לא פחות להצלחת המשימה: מתז צבע חשמלי שנרכש אצל הדוד עלי (אקספרס).

עכשיו תורכם.

(אה, וזאת אינה כתבה פרסומית לאיקאה).

133 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page