top of page

• Writer's pictureAvital Ben-Gil Katz

דרום פולניה וסלובקיה - טיול משפחות בקיץ

Updated: Oct 4, 2020

כבר הרבה נאמר על המסלולים בדרום פולין וסלובקיה – טיולים עם ילדים ובלי ובכל זאת אשתף קצת משלי:

ממליצה לנסוע דרך כבישים צדדיים ולא באוטוסטראדות כך לא מפספסים מראות מרהיבים של טבע, כפרים אותנטיים ועוד. משך הנסיעה: שבועיים. קטוביץ->קראקוב->זאקופנה->סלובקיה->קטוביץ. שתי משפחות עם ילדים. הגענו בטיסת קונקשן דרך וורשה לקטוביץ ומשם לקראקוב. לפני נסיעה אני נוהגת לקנות מזכרות מישראל – משהו קטן וטוב. פוגשים אנשים מקסימים בדרך ונעים לתת להם משהו מאיתנו. סים פולני: 5 זלוטי ל-6 GB של חברת plush קנינו בפיצוצייה מחוץ לשדה"ת. מאקטבים עם דרכון. תהליך קל ופשוט. כשחזרנו לפולין מסלובקיה החלפנו את הסים בקלות וזה חזר לעבוד עם הסים הפולני. סים סלובקי יותר מורכב. קנינו בטסקו. ההתקנה לקחה כשעה. בקראקוב ישנו במלון דירות fresh apartments – מקסים ומרווח במבנה לשימור קרוב מאוד לעיר העתיקה ולקניון הגדול גלריה קרקובסקה. לידו יש מכולת וזה מאוד נח. חניה ברחוב צריך לשלם עם מדחן. אפשר ליום שלם. 32 זלוטי. במרחק הליכה מהדירה ישנה מסעדה פולנית משגעת (מי לכלך על האוכל הפולני?) עם קרפלעכים מכל הסוגים, מרק סלק, גולש ועוד. טעים מאוד מאוד.

מוזיאון הלגו בקרקוב זכה להצלחה כבירה בקרב הזכרים. הגדולים והקטנים. כשרצינו לקצר טווחים ולא להזיז את המכונית לקחנו אובר. החסרון : לא מצאנו אובר שמתאים ל-5 אנשים אלא עד 4. זול מאוד, נוח ויעיל. המפעל של אוסקר שינדלר – הגענו ולאכזבתנו גילינו שצריך להזמין כרטיסים מראש בשל הביקוש הרב. אז הלכנו למוזיאון לאומנות מודרנית מאחוריו שבמקרה באותו היום הכניסה היתה בחינם. תערוכות מקסימות מאוד.

מיצג במוזיאון - יער של מגבות

האם זאת נהלל? עוד מיצג במוזיאון לאומנות מודרנית

כדאי לעשות טיול לילה בקראקוב וללכת גם על הגשרים שעל נהר הויסלה. הרובע היהודי מתחנף ומתוייר מדיי.

סיור בכרכרה ברחובות קרקוב

אפילו ליונים היה לוהט בקרקוב

בפולין , בדרך ללונה פארק אנרג'ילנדיה עברנו דרך כפר קטן בו התקיים שוק מקומי. לצערי לא עצרנו כי הילדים לחצו... השוק התקיים ביום רביעי אולי זה שוק נודד או כל יום או ביום רביעי בדרך קבע. כדאי לחפש אותו.

מתקני ייבוש ענקיים לנרטבים בלונה פארק

זאקופנה דרום פולין – עיירת סקי משגעת, ציורית, מעט עמוסת תיירים. לקחנו מלון בשולי העיירה הרבה יותר שקט ונעים. עושה חשק לחזור לשם בחורף. נחמד לקחת את הילדים לביקור בבית ההפוך במרכז העיר.

הבית ההפוך - זאקופנה

ביום גשום במיוחד הלכנו לחדר בריחה escape room במרכז זאקופנה בנושא עליזה בארץ הפלאות באנגלית/או בשימוש כל החושים וזו היתה חוויה מקסימה לכולנו.

חדר פריחה פולני

בזאקופנה – אכלנו במסעדה אחת הטובות ביותר שאכלנו בחיים שלנו וגם חזרנו למחרת. Restauracja Villa Toscana והמחיר לכל המשפחה כמו ליחיד בארץ (כולל יין). לאגם מורסקי אוקו מומלץ לעלות בכרכרת סוסים כי המסלול ארוך כ-10 ק"מ ואם מדובר ביום חם במיוחד (כפי שהיה לנו) ואתם מוגבלים בזמן זה מומלץ. לא זול אבל משתלם. האגם היה הומה אנשים מה שהפריע ליהנות.

יש שעלו בכרכרה ויש שבחרו בצעידה רגלית בחום הכבד

בדרך לסלובקיה, אם נוסעים דרך הכפרים, יש בצידי הדרך בקתות עץ עם מאמות פולניות שמוכרות גבינות כבשים מעושנות שהן מעשנות במקום. טעים בטירוף, צינתור דחוף.

גבינה מעושנת בשם סירי - עונג צרוף בשילוב ריבת פירות יער

בסלובקיה: ישנו בשתי דירות מקסימות ומרווחות apartmany superrelax מאובזרות היטב ומתאימות למשפחות. בעלת הבית מקסימה ביותר ושירותית. המיקום של הדירות מעולה במרחק הליכה מהמרכז (המדרחוב והמסעדות וקרוב מאוד לסופר מרקט). יש חניה. ליביה בעלת הדירות אף כיבסה לנו את בגדינו ללא כל תמורה. שווה כל יורו. שייט על הדונייץ (מסלובקיה) – מלא בדבורים וצרעות. אנשים רבים נעקצו. הצטיידו במשחות.

ראפטינג ואימת הצרעות

הראפטינג בדונייץ – הראפטינג יצא מסרבני קלאסטור העמוס בדבורים כאמור והכניס את הילדים להיסטריה במהלך השייט. טיפ חשוב: לבקש ממי שמנהל את השייט להזמין לכם מונית שירות לחזור אם אין בכוונתכם לחזור באופניים (כ-10 ק"מ). יש שם בלגאן גדול וחיכינו הרבה זמן. גן העדן הסלובקי – עשינו מסלול מקסים מסלול ירוק וכחול. רצוי להצטייד בנעלי הליכה טובות ובמים. מטפסים על סולמות בגובה 8 מ' לפחות. אפשר לעשות עם ילדים אבל צריך להשגיח עליהם היטב.

העלייה בקרונית לסטארי סמוקובק. חיפשנו חנייה שעה שלמה! המקום עמוס בתיירים. מומלץ להגיע מוקדם בבוקר. לשים לב שיש פקחי חנייה והם מחלקים דו"חות בנדיבות. פארק המים טאטרלנדיה – עמוס מאוד. יש לוקרים לאחסון תיקים וזה מאוד נוח. האוכל והשתייה שם יקרים מאוד מאוד. עשיתי שם פדיקור דגים וזה נחמד מאוד. אם אתם רוצים לצלם פעילויות ממליצה להצטייד במגן מים למצלמות. לשריין יום שלם. צמרות העצים בכפר zdiar היה עמוס לעייפה וכיוונו אותנו לחניון הרחוק משם יצאו שאטלים לפארק. וויתרנו על כך.

שכבות של היסטוריה

אדריכלות סובייטית

2 בריכות תרמיות טבעיות: בכפר ליפטובסקי יאן – בריכה יפהפייה מים פושרים. הבריכה החמימה יותר בכפר קלמני. נעים לטבול כשבחוץ יורד גשם. מומלץ בחום.

שדות פרגים בסלובקיה

דחלילים הוט קוטור - סלובקיה

מחוץ למערת הקרח ישנו פונדק דרכים שם בישל צועני זקן מרק גולש בחבית על גזרי עץ. הריח משגע והילדים טרפו מרק גולש טעים מאוד ב 11:00 בבוקר!

איש הגולאש

ליפטובסקי מיקולאש – עיירה מנומנת במיקום מעולה בין 2 הרי הטטרות. המרכז כבר רדום בשעות אחה"צ אבל יש הופעות אנפלאגד של רוק סלובקי בכיכר המרכזית... מסעדה מצויינת עם אוכל מקומי Izba. מסעדה מצויינת נוספת – של אוכל ציידים בשולי העיירה Mustang . בסוף המדרחוב ישנו מרכז קניות קטן בו יש את החנות Tedi מזכירה את מקס סטוק שם ניתן לרכוש בין יתר השטויות מעילי גשם מניילון חד פעמי ביורו אחד– החנויות נסגרות בשעה 20:00. נסיעה חזרה לקטוביץ – נסענו בדרכים צדדיות ולא באוטוסטראדות. עברנו דרך כפרים יפהפיים ונהנינו מהנוף מהירוק והמים. עברנו גם דרך אושוויץ כי אי אפשר בלי.

כשהילדים מרעישים - פתרון מושלם לבידוד

בקטוביץ ישנו במלון Novotel Centrum – מלון מצויין במיקום מעולה. 3 חדרים עלו לנו 175 ש"ח ללילה לחדר! ארוחת בוקר עשירה 49 ש"ח לאדם, ילדים עד גיל 16 בחינם. ואיך אפשר בלי קניות? בקטוביץ ישנו קניון Silesia City Center אחד הגדולים באירופה מעל 300 חנויות. המתבגרות לא ויתרו ונאלצתי "לבלות" שם 8 שעות עד שגירשו אותנו. המחירים קומסי קומסה. באופן אישי עשה לי סחרחורת. אגב, בפולין יש את המותג הבריטי "Mountain Warehouse" בגדי טיולים וספורט במחירים מצחיקים.