top of page

הבלוג שלי

final logo avital-01.jpg
  • Writer's pictureAvital Ben-Gil Katz

בני ברק - חו"ל בארץ


כידוע, גם בארץ יש שכיות חמדה כאלה שנמצאות ממש מתחת לאף שלך אבל אתה לא נוטה להתעכב עליהם יתר על המידה.


זה מה שהרצל חזה?


אז בשישי חורפי אחד בחרנו להתמקד בחלקת אלוהים הקטנה שלנו ויצאנו לסיור מודרך עם שלומית הבני ברקית. סיור קולינרי של אוכל ותוכן. דרך האוכל למדנו על מנהגים ותופעות במגזר החרדי.


התארגנות לקראת שבת המלכה גם בעולם של מעלה



מסתבר שבבני ברק פורחת לה סצינת אוכל מטריפה – אוכל יהודי מסורתי שמצליח לרגש ולעורר את בלוטות הטעם.


דוד צ'ולנט מנחם שמצריך שנ"צ רציני לאחריו


מגוון קיגעלים חמים מכל הסוגים והמינים - פיקניק בגנשעשועים

הסיור הכה מוצלח עם שלומית, דתל"שית, שעדיין מתגוררת בבני ברק שזור בסיפורים עסיסיים מהרחוב הבני ברקי ומאורח החיים החרדי שלנו היה ועודנו זר לגמרי. ממש יקום מקביל.















במהלך הסיור עברנו במוקדים שונים בהם שלומית הסבירה על תרבות המגורים וסגנון הבנייה הייחודי למשפחות מרובות הילדים בעיר. על תחילתה של העיר והפיכתה לסביבת מגורים הומוגנית למגזר החרדי. על תרבויות ומנהגים ועוד פנינים וסיפורי מעשיות. עצרנו בכל מיני פינות חמד וגמענו בשקיקה את כל המידעים המרתקים הללו.


קונסטרוקציית הכנה לחג הסוכות ממתינה לשעתה כל השנה



אופצית הרחבה למרפסת לחג הסוכות


בנוסף, שלומית שלפה מתיקה הקטן, משל היה תיבת הפתעות, מיני צ'ופרים כגון שנאפס או נישנושים מקומיים ובכל נקודה פינקה אותנו מידיעותיה ומטעמי המקום. אפילו את היומולדת לא שכחה ופינקה בזר פרחים מנצנץ.

ערכנו מפגש דילוגים בין סירים ומגשים – פתחנו שולחן קיגעלים בגן שעשועים ולאחר מכן מחוץ למעדנייה עם דג מלוח, כבד קצוץ מטריף בשילוב חלה חמימה ממאפייה פופולרית בשכונה. התפלשנו לנו בסיר ענק (דוד) של צ'ולנט צמחוני עם המון קישקע, תפוחי אדמה וביצים בפנוכו. כל זאת ביום שישי התוסס ביום בו כולם מתארגנים לקראת שבת המלכה.







אז מה טעמנו שם?

צ'ולנט צמחוני בכמויות, קיגעל במגוון טעמים ממתוק ועד מלוח וחרפרף, גפילטע פיש וחזרת, דג מלוח, כבד קצוץ, חמוצים, שנאפס, עוגת תפוחים וחלות חמימות מתקתקות עשירות בסומסום.

כל שנותר הוא לעשות שנ"צ איכותי לקראת ארוחת שבת....

32 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page